Keluargaku syurgaku

Keluargaku Syurgaku

Apabila sesiapa sahaja yang bercakap tentang keluarga mereka, perkara pertama dalam fikiran saya adalah saat-saat bahagia yang saya jalani dengan keluarga saya. Buat masa sekarang ini, saya sedang belajar di universiti terkenal dan tinggal di hostel berjauhan dengan keluarga saya. Saya rindu keluarga saya. Ayah saya, ibu saya & kakak saya adalah dunia saya.

Saya sangat menyayangi keluarga saya. Keluarga adalah perkara yang paling saya hargai dalam kehidupan. Kami saling menjaga antara satu sama lain bagi setiap sudut perkara. Tiada apa yang selamat dan selesa setanding dengan keluarga saya.

Rumah adalah tempat di mana saya merasakan seperti syurga dan ibu bapa saya adalah penyebabnya. Kami, sebagai sebuah keluarga telah menghabiskan banyak masa bersama. Kedua-dua ayah & ibu saya bekerja. Namun, kami mencari masa untuk berkongsi pengalaman sehari-hari kami. Ibu saya pakar dalam menyediakan makanan yang sedap kegemaran saya & dia adalah kawan baik saya. Ayah saya selalu menjadi teman terbaik saya dan saya menjadikan dia sebagai mentor saya. Tanpa ibu bapa saya, saya bukan sesiapa pada hari ini. Saya sangat menyayangi keluarga saya & kami selalu ingin menjadi keluarga yang harmoni seperti yang kami ada sekarang.

Seperti saya di sini menjalani kehidupan di sebuah universiti yang jauh dari keluarga saya, saya menyedari betapa pentingnya mereka, dalam hidup saya. Mereka telah menghantar saya ke sebuah universiti terkenal dengan segala usaha dan memberi kepercayaan yang saya akan berjaya & cemerlang dalam akademik saya. Saya ingin menjaga kepercayaan mereka & menjadi seorang yang berjaya seperti ibu bapa saya suatu hari nanti. Saya sayang & rindu keluarga saya sangat sangat.

Comments

Popular posts from this blog

Persediaan sebelum menceburi bidang kerjaya yang mencabar

Kenangan Manis Zaman Kanak-kanak

Sekolahku Syurgaku